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[CD]

Katharine Norman — London (1996)

Katharine Norman — London
NMC Recordings [NMC D034], Sonic Arts Network, 1996

Katharine Norman is an internationally recognized composer of music and sound art for instruments and digital resources, frequently inspired by people’s experience of place and landscape. Her publications on sound and art, often literary or experimental in nature, include Sounding Art: Eight literary excursions through electronic music (2004). Her creative writing has featured in various festivals, publications and conferences. She won the 2012 New Media Writing Prize for her interactive “sound essay” Window (for John Cage). Norman received her PhD in composition (computer music) from Princeton. She directed the Electronic Music Studios at Goldsmiths College, London and later headed the studios at City University London. In 2020, she moved to live on an island off the West Coast of BC (Canada); nobody has found her yet. [March 2022]

Le disque compact London de Katharine Norman parle des gens et des ambiances de Londres en un triptyque « d’espaces sonores digitaux ».

La Guerre du Golfe a eu un effet sur plusieurs adultes nés après la Deuxième Guerre mondiale en montrant que l’état de guerre n’était pas si loin que ça. Dans un dialogue tranquille et réflectif, Katharine Norman nous propose de partager avec elle les mémoires et les années d’enfance de sa mère durant la Deuxième Guerre mondiale.

Audio 1 (18:27). Katharine Norman — In Her Own Time (1992).

Le morceau, intitulé In Her Own Time comprend deux caractères : Rita Norman et sa fille, Katharine, la compositrice. … un souvenir des vies perdues durant la guerre.

London E17 nous donne une toile sonore de la vie habituelle des habitants de Londres, soutenue par des nuages de sons d’ordinateur.

Audio 2 (0:29). Katharine Norman — People Underground (1991) [excerpt].

Le troisième mouvement, People Underground, construit une image sonore à partir des sons de réverbération enregistrés dans les tunnels qui passent en dessous de la Tamise.

Audio 3 (10:03). Katharine Norman — Trilling Wire (1994), pour clarinette et sons fixés.

Pour conclure, une œuvre fluide et pétillante pour clarinette et ruban intitulée Trilling Wire confronte le clarinettiste Jonathan Cooper avec l’ordinateur. C’est une course entre les deux, passant par tous les registres sonores. Le moment décisif arrive quand les sons de l’ordinateur surpassent ceux du clarinettiste et forcent celui-ci à s’engloutir lentement dans l’espace sonore.

24 janvier 1998, Traduction : David Lindsay

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Darren Copeland | http://darrencopeland.net [[Cliquer sur l’image pour l’agrandir]

Biography

Darren Copeland is a Canadian sound artist who has been active since 1985. His work includes projects exploring multi-channel spatialization for live performance, fixed media composition, soundscape composition, radio art and sound installations. His fixed-media compositions are published by empreintes DIGITALes. Darren Copeland is the Artistic Director of New Adventures in Sound Art (NAISA).
http://darrencopeland.net

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